Käyttäjätunnus

Salasana

Maistiaisia
Keskustelu
3T Kulttuurikysely
Turvallisuusvideot

Tilaus- ja käyttöehdot
Tilaa lisenssi
Rekisteröidy

Opetusmultimediat
Lainsäädäntö
Tilaa lisenssi

» TS-VALTUUTETTULISENSSI
Lisää työkaluja työsi tueksi!
» REKISTERÖIDY ja tilaa viikottainen uutiskirje!

Keskustelu / Kysy-Vastaa-Kommentoi

Kellokortin käyttäminen/tapaturma

Ryhmät >> Kysy-Vastaa-Kommentoi >> Kellokortin käyttäminen/tapaturma

Aloitusviesti
LEIMAAJA
MAALISKUU 30, 2012.

KLO 11:38
Kellokortin käyttäminen/tapaturma
Hei. Haluaisin tietää vaikuttaako se mitä kellokortti näyttää, Jos työntekijä poistuu työpaikan alueelta eikä leimaa itseänsä pois. (esim. Oma asi) vaan lähtee esim. lähimpään kauppaan, ja ajaa kolarin tuolla reissulla. Työajanseuranta kuitenkin näyttää että ko. henkilö ei ole poistunut talosta. Ja ohjeistuksena on että jos omaa asiaa kesken työpäivän pitäisi leimata myös omalle asialle. Kenen vastuulla tällöin tapaturmat ovat joutuuko henkilö itse vastuuseen?

Vastaukset
LUULIJA
MAALISKUU 30, 2012.

KLO 11:44
Työmatka?
Moi Leimaaja. Olettaisin, että on joka tapauksessa työmatkatapaturma eli korvattava tapaus. Työnantaja voi toki vähentää kauppareissun aiheuttaman työpaikalta poissaolon palkasta tai työtuntikertymistä, jos jää kiinni tuollaisen tapaturman seurauksena.Hymyilevä
HESSU
MAALISKUU 30, 2012.

KLO 13:13
Työmatkatapaturma
Jos poistuu kesken työpäivän omille asioille, niin käsittääkseni ei ole työmatkatapaturmana korvattava eikä myöskään työtapaturmana, henkilövahingon hoitaa liikennevakuutus. Tuskin voi osoittaa että on vakiintunut käytäntö karata töistä kauppareissulle. 
DKELE
MAALISKUU 26, 2013.

KLO 12:15
Työaika/lepo - kysymyksiä

Työskentelen alalla, jossa työtehtävät riippuvat tilauksista. Työsopimuksessani viikottainen työmäärä on perus 40h/vko, mutta se ylittyy lähes joka viikko. Olen nyt työskennellyt yrityksessä 3 kuukautta, jonka aikana minulla on ollut kokonaista kuusi vapaapäivää.

Työni perustuu tilauksiin ja koskaan ei voi tietää, milloin sellainen tulee ja joutuu töihin. Eli olen ollut viimeiset 3kk niinsanotusti "varallaolossa", koska näinä kuutena vapaapäivänäkään en ole ollut varma joudunko töihin vai onko minulla vapaa. Kieltäytäkkään en voi, koska olen ainoa työntekijä ja näin ainut henkilö, joka tilaukset voi hoitaa. Työni on siis käytännössä 40 tunnin viikkotyön lisäksi 24/7 varallaoloa, enkä saa siitä mitään erillistä korvausta. Pomolle olen asiasta monta kertaa maininnut ja hän on sanonut vain, että yritetään keksiä joku järkevä ratkaisu (tarkoittanee käytännössä hänelle suotuisin). 

Vaikka työstäni pidänkin, arvostan myös vapaa-aikaa senverran, etten siitä haluasi luopua.

Haluaisinkin kysyä, onko tälläinen toiminta oikein ja mitä voin asialle tehdä?

TYÖNTEKIJÄ
TAMMIKUU 16, 2017.

KLO 16:07
Työaika

Hei. Meillä muuttui kellokortin käyttäminen sillee, että työntekijä ei voi enään leimata itseään pidennetty sisää tai pidennetty ulos, vaan kaikki leimataan sisään tai ulos ja esimies korjailee sitten jokaisen työntekijän kellokorttia joka viikko, miten kukin on tullut taloon.

Työnantaja sanoi että tämä on joku laki juttu, että enään ei voi työntekijä näin leimata, meillä on ollut sama systeemi jo ainakin 15v ja nyt vuoden alausta se siiten muuttui, onko nyt tullut joku muutos lakiin ? 

Kommentoi

Nimimerkki

Otsikko

Viesti

Liite  

Kirjoita ylläoleva koodi tähän kenttään

Takaisin

Bookmark and Share

© 3T Ratkaisut Oy Ilmoita virhe tai anna palautetta.