Käyttäjätunnus

Salasana

Maistiaisia
Keskustelu
3T Kulttuurikysely
Turvallisuusvideot

Tilaus- ja käyttöehdot
Tilaa lisenssi
Rekisteröidy

Opetusmultimediat
Lainsäädäntö
Tilaa lisenssi

» TS-VALTUUTETTULISENSSI
Lisää työkaluja työsi tueksi!
» REKISTERÖIDY ja tilaa viikottainen uutiskirje!

Keskustelu / Kysy-Vastaa-Kommentoi

Irtisanoutuminen yhtäaikaisesti määräaikaisesta & vakituisesta työsuhteesta

Ryhmät >> Kysy-Vastaa-Kommentoi >> Irtisanoutuminen yhtäaikaisesti määräaikaisesta & vakituisesta työsuhteesta

Aloitusviesti

SYYSKUU 19, 2010.

KLO 00:56
Irtisanoutuminen yhtäaikaisesti määräaikaisesta & vakituisesta työsuhteesta

Olen vakituisessa työsuhteessa ja siirryin firman sisällä toiseen työhön (äitiysloman sijaisuus), jolloin minulle tehtiin sijaisuuden ajaksi uusi työsopimus määräajaksi.

Voinko erota määräaikaisesta ja vakituisesta työsuhteesta samanaikaisesti? 

Vastaukset
SINIPETRA
SYYSKUU 23, 2010.

KLO 14:11
Vain yksi työsopimus voimassa kerrallaan
Määräaikaisen työsuhteen päättyminen on määritelty työsopimuksessa. Viimeiseksi työnantajan kanssa tehty sopimus on voimassoleva, joten yleisesti ottaen voidaan sanoa, että vakituinen työsopimus on lakannut olemasta voimassa silloin, kun määräaikainen työsopimus on kirjoitettu. Tässä tapauksessa kannattaa kuitenkin kysyä asiasta tarkemmin omalta esimieheltä, mikäli epäselvyyksiä on jäänyt.
NIINATUR
SYYSKUU 29, 2010.

KLO 13:58
Voi olla kaksi päällekäistä.
Joskus voi olla myös sekä vakituinen että määräaikainen sopimus voimassa, vakituistahan ei kannattaisi irtisanoa, koska kun määräaikaisuus loppuu, niin on vielä työsopimus voimassa.
MAIKKI
LOKAKUU 13, 2010.

KLO 10:26
Äitiysloman sijaisuus ja määräaikaisuus

Olen ollut lähes 3 vuotta saman työnantajan palveluksessa äitiysloman sijaisena. Työsopimus on voimassa määräaikaisena xx:n äitiysloman ajan. Nyt henkilö, jonka äitiysloman sijaisuutta olen hoitanut, on irtisanonut itsensä viime kuussa. Itse olen joutunut kyselemään kaikki tiedot työnantajan edustajalta, mitään ei kerrota itse...  Eli kysymys kuuluukin, olenko nyt sitten vakituinen työntekijä ilman mitään ilmoitusta, vai mikä on työsuhteeni ko. firmaan tällä hetkellä?

Kommentoi

Nimimerkki

Otsikko

Viesti

Liite  

Kirjoita ylläoleva koodi tähän kenttään

Takaisin

Bookmark and Share

© 3T Ratkaisut Oy Ilmoita virhe tai anna palautetta.